UBT group

UBT group

Friday, August 23, 2013

TAKZIAH KEPADA KELUARGA KEMALANGAN BAS GENTING



SIARAN MEDIA ARUS ALTERNATIF


Assalamualaikum WBT,

Di kesempatan ini, saya dan peminat bas seluruh dunia mengucapkan salam takziah terhadap tragedi berdarah tersebut. Seperti biasa di Malaysia, setiap kali nahas berlaku maka akan ramailah lahirnya jaguh-jaguh tak bertauliah didalam memberikan kenyataan termasuk AHLI POLITIKUS YANG 24JAM BERPOLITIK. Manakala warga wartawan kita pula dilihat seperti tidak membuat rujukan sebelum mengeluarkan berita di dada akhbar.

Saya juga pelik dan jelik, kerana di Malaysia pelbagai agensi yang mahu membuat kajian/laporan terhadap kemalangan. Macam macam lah muncul MIROS,JKJR,NIOSH,SPAD,KEM pengangkutan, PUSPAKOM dan lain lain. Last last seperti diketahui umum hasil laporan tersebut entah ke mana....

Saya juga merasakan kajian yang dijalankan hendaklah melihat kepada aspek kebajikan pemandu seperti:


  • Gaji BERSIH dan bukan OT yang diterima (adakah patuh kepada Akta Gaji Minimum)?
  • Tahap kesihatan?
  • Tempoh bekerja (kerana sepanjang saya bergaul mereka ini bekerja lebih daripada sepuluh jam sehari)?

Justeru  itu saya sama sekali tidak bersetuju sekiranya ada pihak yang hanya pandai menyalahkan pihak industri BAS!!!!!! 

Sekali lagi, saya mengucapkan takziah kepada yang terlibat.


24.8.2013
Pemilik Blog Peminat Bas Aiman
Engr. Noor Aiman Bin Samsudin

No comments:

Post a Comment